2010. december 22., szerda

Kifaggattam Galla Zolit

MU: Minek hatására kezdtél el foglalkozni a divattal?

GZP: Mindig is érdekelt az öltözködés, a divat, csak érlelődnie kellett bennem annak a gondolatnak , hogy hivatásként a divattervezést válasszam. Ehhez nagy segítség volt az, hogy korábban kirakatokat rendeztem, és így közvetlen közelről figyelhettem a szakmát.


MU: Mit jelent számodra a divattervezés?

GZP: Önkifejezést és a másoknak célzott rejtett üzenetek küldését. Ha valaki egy egyedi darabot visel, az a tudtán kívül közvetíti mások felé azokat a gondolatokat, érzelmeket, amik a tervező fejében jártak a ruha kitalálásakor.


MU: Mit gondolsz a hazai divatéletről?

GZP: Egyre mozgalmasabbnak látom, de sajnos még van hova fejlődni. Nem mindig azokra figyelnek az emberek akik a leginkább megérdemelnék, valamint negatívumként említeném azt is, hogy viszonylag kevés ember foglalkozik a témával itthon. Ezek ellenére szerintem egy javuló folyamat részesei vagyunk.


MU: Mit gondolsz mi az az út, amit feltétlen végig kell járni, ahhoz, hogy valaki sikeres tervezővé váljon?

GZP: Ezt a kérdést talán egy világhírű tervezőnek kéne feltenni, én csak azt tudom, hogy én milyen utat követek. Szerintem fontos, hogy a tervező nagyon jól ismerje önmagát, és minél több szemszögből nézze a világot, a divatot.


MU: Miből nyersz inspirációt, nevezz meg olyan tervezőket -akár magyarokat is-, akik hatással vannak a munkásságodra?!

GZP: Inspirációt nagyon sok dologból nyerek, vannak egészen konkrét és kevésbé megfogható dolgok is ezek közt. Nagyon szeretem az építészetet, a természetet, a zenét, ezekhez mindig szeretek inspirációért nyúlni. Azon szerencsés helyzetben vagyok, hogy azok közül a tervezők közül akiket itthon a legtöbbre tartok többen is tanítanak, vagy tanítottak már. Mindenképp megemlíteném a Use-t vagy a Je suis belle-t.


MU: Véleményed szerint, melyik az az egy tulajdonság, ami elengedhetetlen ebben a szakmában?

GZP: Több ilyen is van, de a legfontosabb a kísérletező készség.



MU: Megéri e szerinted itthon alkotni?

GZP: Még a diplomaszerzés után el kell telni pár évnek ahhoz, hogy erre biztosan tudjak választ adni, de szerintem igen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése